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New York Polyphony
CD-Besprechungen zu Roma Æterna (2016/BIS Records)

BBC Radio 3 - Record Review, 03. September 2016


...there's real clarity there and there's real pizzazz within that austereness. They have a great blend...  generally quite fantastic....It's a little bit sort of slightly Kings' Singers showbiz, meaning that in an utterly complimentary way, a...I kept being reminded of classic Pro cantione antiqua. And it is very, very beautiful...the Guerrero opening track and I just felt myself sort of relaxing and smiling straight away. There's something blissfully confident and beautiful about the blend.... But also the flexibility, the feeling of a sort of instinctive musicality...  there's real ping in there, and there's a real... clarity in the direction of the lines when there's one to a part. And however authentic or not authentic that might be, who cares? It really works and, you know, it captures your imagination....But it isn't authentic, it's four male voices singing the Missa Papae Marcelli, but it's beautiful, and beautifully recorded as well. I really enjoyed this.


» Originalquelle - Radiobeitrag

klassik.com, 13. August 2016 // Dr. Matthias Lange

Wieder einmal eine großartige Platte von New York Polyphony: Hätten die Kardinäle auf dem Konzil von Trient Palestrinas Musik in solch atemberaubender Qualität hören können – sie hätten vermutlich allem mit Freuden zugestimmt, was diese Kunst bewahrt. Die famose amerikanische Vokalformation New York Polyphony hat schon einige hochinteressante Platten vorgestellt, neben üppiger sängerischer Klasse geprägt vor allem von programmatischer Ambition.


Billboard's Traditional Classical Album Charts/AllMusic.com, Juni 2016 // James Manheim 

 

Diese CD...kommt...dem sehr nahe, was ein römischer Kirchgänger vor fünfhundert Jahren, zu Zeiten von Palestrina, Victoria und Guerrero,  gehört haben mag...eine Aufführung dieser Werke,..die nichts weniger als eine Offenbarung ist. Die Interpretation...ist der größtmögliche Kontrast zu dem, wie diese Werke normalerweise zu hören sind...aber genau die madrigaleske Art des Singens und der Einsatz der Farben der einzelnen Stimmen läßt uns  Palestrinas Kontrolle über Register bewußt und bewundernd wahrnehmen, womit NYP etwas ganz und gar Eigenständiges schafft...

Mittel Bayerische Zeitung, 26. Mai 2015 // Andreas Meixner
Perfektion aus der Neuen Welt

Den vier Sängern der New York Polyphony gelingt in der Minoritenkirche eine Sternstunde der diesjährigen Tage Alter Musik.


Können vier Männer unter dem Namen New York Polyphony eine lupenreine und stilechte Interpretation altpolyphoner Vokalmusik bieten? Sie können. (...) Craig Phillips (Bass) und Christopher Dylan Herbert (Bariton) grundieren kraftvoll, bleiben aber im gemeinsamen Puls mit Geoffrey Williams (Countertenor) und Steven Caldicott Wilson (Tenor) flexibel und schlank in der Phrasierung. (...) Nie zu laut oder zu statisch (...) Alte Vokalmusik in Perfektion – aus New York!


» Originalquelle
Musical Toronto, 17. September 2013 // John Terauds
English Renaissance masters all aglow again thanks to New York Polyphony
über Times go by Turns

After basking in the glories of their latest album, Times go by Turns, it’s clear that New York Polyphony has cemented a place as the a cappella classical vocal quartet of the moment. Countertenor Geoffrey Williams, tenor Steven Caldicott Wilson, baritone Christopher Dylan Herbert and bass Craig Phillips have mastered the delicate art of singing pre-18th century music — while also being conscious of drawing clear lines to the 21st century. (...) Beauty, texture and variety are all present here. I can’t think of a better introduction to the vocal glories of the English Renaissance.